Friday, May 8, 2009

Jalan-jalan : Petrosains


Hari Sabtu lepas (2 Mei), aku dengan Eikin bosan sangat xtau nak watpe. So coz dh xtahan bosan dok umah, Eikin ajak aku gi Pusat Sains Negara (Kat Damansara kalau xsilap aku...). cam malas lak coz jauh. Kitorang wat keputusan gi Petrosains je la... Ok la tu... aku pon xpenah gi lagi... (sedey giler ...).

Sampai je, pergh... ramai giler orang. Siap ade rombongan sekolah lagi. Dari Perak. Xpe2, aku soh Eikin je gi beratur beli tiket. Hehehe... Ala,aku dah kuar duit, pe salahnye dia gi beli. Salah ke???

Nasib sampai awal, tu pon dapat tiket untuk pukul 1.30 ptg. Kalau lambat sikit,silap2 kol 3.30 baru leh masuk. Tu pon kalau ade tiket lagi la. Mase tu baru kol 12.00 tgh. Kitorang trus cari tempat makan sementara nak tunggu kol 1.30ptg. Cam nak makan laksa. Gi la ke kedai Little Penang. Order lakse, sirap bandung dengan cendol. Leh tahan la rasenye,cume harge je xbrape leh nak tahan. Huhuhu... Ni gambar menu yang kitorang order... Jangan jeles ek...



Tepat kol 1.30ptg, kami pon memulakan pengembaraan di Petrosains (chewah...). Ni antara gambar-gambar yang sempat kitorang amek kat dalam tu. Gambar lain aku simpan dalam laptop.


Dalam pukul 6.00ptg cmtu kitorang pegi pasar malam jalan TAR lak. Ok la,aku dah malas nak menaip ni. Salam...

0 comments:

Post a Comment